Jak na věc


pilotní výstroj

Kolik Vás bude stát pilotní průkaz?

    Pokud Vás zajímají letadla a létání a chcete se stát byť jenom v koutku duše pilotem, tak Vám vřele doporučujeme si u nás vyzkoušet seznamovací let či let pilotem letadla na zkoušku po krásách jižní Moravy. Sami tak zjistíte, jestli na to máte. Seznamovací let i následný výcvik probíhá na letadla typu ULL (ultralehké letadlo). Veškeré hodiny v rámci těchto letů Vám budou započítány do hodin pilotního kurzu, v případě, že se rozhodnete ve výcviku pokračovat. Ale věřte, že budete po všech směrech nadšení a jakékoliv pocity předčí Vaše očekávání. Rozhodnutí je zcela na Vás, ale pokud si to nevyzkoušíte, nebudete vědět, o co přicházíte. Nejen po celou dobu výcviku, ale i po něm se Vám budeme plně věnovat. Preferujeme příjemný, kamarádský a familiérní přístup ke všem bez ohledu na věk.
    Chcete si vyzkoušet let sportovním letadlem nebo věnovat svým blízkým dárkový poukaz na pilotem letadla na zkoušku? Jsme tu pro Vás, abychom Vás vzali letadlem do oblak s odletem z mezinárodního letiště Brno Tuřany.
    Velmi často kladená otázka. Vše záleží na mnoha faktorech jako jsou přistávací poplatky, doba letu v CTR a především na Vás samotných, na tom jak Vám půjdou ve výcviku všechny povinné režimy dle předepsané osnovy. Obecně lze říci, že výcvik pilota na mezinárodním letišti nepřesahuje hranici 60.000,- Kč včetně teoretické přípravy a kvalifikace Řízených letů VFR.


Proč absolvovat výcvik právě u nás?

    Základní předpoklad pro získání pilotní licence je lékařská prohlídka u určeného leteckého lékaře, který Vám vydá potvrzení o zdravotní způsobilosti do Vašeho osobního listu pilota - žáka. Tuto prohlídku Vám bez problémů zajistíme kvalifikovaným, určeným leteckým lékařem. Cena takové prohlídky je cca 300,- a trvá max. 30 minut. Platnost lékařské prohlídky je 5 let u osob mladších 30 let. Starší musí prohlídku absolvovat každé 2 roky.
    Teoretická příprava je začátkem celého koloběhu, na jehož konci se stanete pilotem. Během 45 hodin výuky získáte potřebné znalosti, abyste zvládli teoretický test z předmětů: Aerodynamika a mechanika letu, Stavba a konstrukce letadel, Letecké postupy a předpisy, Letecké navigace, Meteorologie, Motory, Vrtule, Přístroje a také Spojovací předpis, dle platné osnovy UL 3.
    Teoretickou zkoušku je možné absolvovat až po úspěšně dokončeném prvním sólo letu. Nejpozději 180 dní od teoretické zkoušky je nutné složit i zkoušku praktickou. V opačném případě výsledky teoretické zkoušky ztrácejí platnost a celou zkoušku je nutné podstoupit znovu. Teoretická zkouška je vždy prováděna pod dohledem leteckého inspektora a také Vašeho instruktora


Získat certifikátteorie pilota (kurz teorie)

    Při praktickém výcviku si osvojíte potřebné procedury a režimy letu ve všech jeho fázích. Při pilotním výcviku budeme využívat metodiku výcviku v aktualizované verzi od Františka Kdéra V-PL-4, učebnici pilota společně s osnovou UL 3, kterou použijeme při nácviku některých letových režimů.
    Akrobatické lety jsou skvělým dárkem pro všechny milovníky adrenalinu. Zkušený pilot s Vámi bude provádět různé akrobatické kousky, během kterých se svět kolem Vás promění v rozmazanou šmouhu. Zjistěte hranice svých možností během vývrtek a pádů při letecké akrobacii.
    Po absolvování minimálně 21 hodin teoretické přípravy Vás čeká konečně ta pravá slast, kdy konečně usednete s instruktorem do letadla na pozici pilota a vydáte se na oblohu plnit praktickou výuku podle osnovy. Základní praktický výcvik pilota UL letadla je rozdělen podle druhů režimů do minimálně 21 samostatných cvičení. Minimální nálet do praktické zkoušky je 14 hodin 35 minut s instruktorem a 5 hodin a 25 minut v obsazení sólo. Při obsazení sólo musíte vlastnit platný omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby. Minimální celkový nálet potřebný ke zdárnému ukončení výcviku je 20 hodin a 112 letů a přistání. Podrobnou osnovu naleznete v sekci Dokumenty.


Osnova výcviku zahrnuje 45 hodin létání a 100 hodin teoretické přípravy

    Pro žáky a piloty je tento průkaz velmi důležitý. Pilota i žáka jeho získání opravňuje k radiokomunikaci v rámci letectví. Tento průkaz získáte po absolvování zkoušky na ČTU - Český telekomunikační úřad v Praze či Ostravě, který pořádá zkoušky v pravidelných intervalech cca 2x měsíčně. Platnost tohoto průkazu je na období 5 let. Zkouška Vás bude stát 500,- Kč a prodloužení průkazu po 5 letech 200,- Kč. Přípravu na zkoušku s Vámi velice rádi prodiskutujeme a věřte, že budete 100% připraveni ji bez problémů zvládnout. Pozn. Nezapomeňte si tento průkaz prodloužit!!!! V opačném případě musíte jít na zkoušku znovu.
    Tato zkouška se provádí až po úspěšném absolvování teoretické zkoušky, opět pověřeným inspektorem UL a to v rozsahu celé osnovy. Během letu budete hodnoceni za režimy, postupy, radiokomunikaci, leteckou navigaci a techniku pilotáže.
    Vydání FAI licence vyřizujeme pouze pro členy LAA ČR. Licenci může objednat každý člen LAA, který má zaplacený členský příspěvek a zaplacený poplatek za vydání FAI licence. Licence objednávejte na hajek@laacr.cz. K objednávce prosím přidejte prohlášení, že jste seznámeni s aktuálním řádem FAI.
    Komerční verze pilotního armádního nože je v černé barvě. Nůž má gumovou rukojeť. Celý nůž má délku 27 cm a váží 0,24 kg. Čepel je vyrobená z kvalitní nerezové oceli v délce 14 cm. K noži je dodáváno v nylonovém pouzdro opatřené poutkem na uchycení na opasek. Nůž je v pouzdře zajištěný páskem, který se zapíná na druky.


Už ve výcviku budete získávat zkušenosti s lety po Evropě.

    Tuto kvalifikaci mohou získat piloti s platnou licencí. Bez této kvalifikace není možný let, ani průlet řízenými okrsky CTR. Vzhledem k tomu, že celý výcvik budete absolvovat na mezinárodním letišti, tak budete mít tyto znalosti a zkušenosti v malíčku a nic Vám nebrání v tom, si po vydání pilotního průkazu, tuto kvalifikaci připsat po složení praktických zkoušek v rozsahu 4 hodin. Garantujeme Vám, že budete perfektně připraveni již během klasického výcviku. Poté Vás již nic neomezuje a můžete létat téměř kamkoliv a bez limitů. Více o kvalifikaci Řízených letů VFR.
    Pilot může být zařazen do výcviku po dovršení 16 let věku. Vydání pilotní licence a samostatné lety sólo může absolvovat nejdříve po dovršení 16 let. Takový pilot-žák musí mít písemný souhlas obou rodičů nebo zákonných zástupců, který prověřuje jeho letecký instruktor.
    Po zdárném složení zkoušek se stáváte držitelem pilotní licence. Tím může úspěšně odstartovat Vaše kariéra pilota ultralehkých letadel. Podle zákona se však pilotem stáváte až po minimálním náletu 50 hodin. Do této doby nesmíte na palubu letadla brát žádné osoby - nepiloty. Doporučujeme si zbývající hodiny, do celkového počtu 50, nalétat s Vaším instruktorem jako kondiční lety. Samozřejmě, že si tyto hodiny můžete odlétat i v rámci sólo letů.
    Nově jsme pro Vás připravili Letecký mini kurz určený jak pro širokou veřejnost tak pro fandy do létání. Naučíte se základy teorie a praktické pilotáže letounu přímo na mezinárodním letišti.


Rozhodněte se, na jakém letadle budete létat

    Rádi byste si užili zážitek vyhlídkového letu společně se svoji rodinou nebo blízkými přáteli? V tom případě Vám nabízíme vyhlídkové lety v letadle určeném až pro 5 pasažérů a jednoho pilota. Vyhlídkový let se tak stane jedinečnou vzpomínkou nejen pro Vás, ale i Vaše blízké.
    Možnost létat přímo z Prahy – Letňan je skvělá příležitost, jak šetřit čas a nedojíždět na letiště mimo Prahu.Letiště je blízko konečné stanice metra C Letňany.
    Exkluzivní dárek a zážitek pro všechny, kteří chtějí zažít něco netradičního, nasednout do vrtulníku a odletět si dle své představy na svá oblíbená místa. Navíc si vyzkoušíte jak se takový vrtulník pilotuje. Na vlastní kůži zažijete - pilotem vrtulníku.
    Abyste mohli létat, je nutné si sjednat povinné pojištění proti škodám na majetku. Toto pojištění Vám rádi zajistíme. Cena pojistky nepřesahuje 3.300,- Kč s roční platností pro celou Českou i Slovenskou republiku. Pilot ve výcviku je povinen mít sjednané toto pojištění nejpozději v den jeho prvního sólo letu. Ve výcviku do prvního sóla není pojištění nutné.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00