Jak na věc


spolehlivé hubení holubů

Domácí eshopy stačí, v cizině nakupují jen 3 Češi z 10

    Consumer Reports hovoří o podprůměrném výkonu Imprezy, která je ale sotva rok stará. Subaru si ale celkově v předpokládané spolehlivosti polepšilo a je nyní na horním konci průměru, označeném žlutou barvou. Polepšily si značky koncernu FCA, některé i výrazně, jen pro Fiat a Alfu Romeo nemá Consumer Reports dostatečná data, a naopak koncern GM zažívá pokles.
    Tedy, skoro žádná. Americká organizace Consumer Reports si vytvořila vlastní index předpokládané spolehlivosti. Hodnotí i nová auta, která jsou na trhu sotva rok, a říká, jestli budou nebo nebudou spolehlivá podle toho, jak se dosud projevují. Jak tomuto indexu budete věřit, je na vás. Consumer Reports má v každém případě dostatečně velkou studnici dat na to, aby to nebylo úplné vaření z vody; u zánovních aut odhaduje spolehlivost podle zkušeností prvních majitelů za prvních pár měsíců soužití.
    Pořád nicméně platí, že je lepší koupit model, který je na trhu už několik let a byl faceliftován, než takový, který je zbrusu nový. Platí to jak při koupi nového auta, tak i při nákupu ojetiny - je lepší hledat auta po faceliftech. Z jednoduchého důvodu - za několik let výroby automobilka vychytá mouchy, kterými můžou být první vyrobené kusy daného modelu poseté.


10 nejméně spolehlivých modelů aut dle Consumer Reports pro rok 2018

    Consumer Reports jako příklad uvádí americkou verzi Subaru Impreza, která pro modelový rok 2017 vstoupila do nové, páté generace. V ČR se začne prodávat až jako modelový rok 2018 a český web Subaru ji zatím neukazuje. Podle Consumer Reports byla Impreza modelového roku 2016 hodnocena jako velmi spolehlivá, ale u nové generace ohromných 20 % majitelů zaznamenává problémy s elektronickou výbavou auta včetně infotainmentu.
    Podle těchto dat byste tedy mohli zkusit koupit zbrusu novou Toyotu nebo Lexus s tím, že budou spolehlivé. Asi byste nešlápli vedle, Toyota se v žebříčcích spolehlivosti objevuje na předních místech poměrně běžně a Lexus je „jen” její luxusní divize. Jenže to, že je nějaká značka na předních místech, ještě neznamená, že její produkty budou vždycky spolehlivé - Audi je např. výrazně nadprůměrné, ale informace o tom, že motory TFSI trápí extrémní spotřeba oleje, jsou v posledních letech poměrně časté.
    Pokud vás zajímá spolehlivost běžnějších aut, většinou je najdete v různých statistikách, které se tomuto tématu věnují. Např. německé TÜV vydává jednu a pojišťovny, u kterých si můžete pojistit starší auto na poruchy, mají vlastní názor na celá auta a samostatně také na motory.


Nákup na Facebooku můžete vrátit. Jde o eshop, rozhodl soud

    Consumer Reports provádí i každoroční výzkumy spolehlivosti aut u jejich majitelů, členů okruhu dotazovaných touto organizací. Zahrnutých modelů je spousta, vyzdvihnuto je 10 nejhorších. Tady je tato desítka telegraficky nejhorších i s oblastmi problémů; není to žebříček, jsou seřazeny dle abecedy a zahrnuli jsme do ni - pro úplnost - i u nás neprodávané modely. Většina těchto aut se ale ve stejné podobě prodává i zde...
    S vědomím tohoto pokračujme ke statistice samotné, kterou nejlépe shrnuje tabulka níže. Nikoliv nečekaně, Toyota a Lexus se drží na prvních místech spolu se značkami Kia, Audi a BMW. Tyhle značky mají více než 60 bodů průměrné spolehlivosti ze stovky a je-li značka ohodnocena někde mezi 41 a 60 body, je průměrná.
    Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.


Toto jsou nejvíce a nejméně spolehlivé značky dle CR. A 10 aut, kterým se vyhnout

    Cílem projektu Spolehlivý shop je kultivace internetového obchodního prostředí v České republice. Naším záměrem je oddělovat ty poctivé a spolehlivé internetové obchody, které udávají pravdivé stavy skladových zásob, dodržují dodací lhůty a staví se zodpovědně k reklamacím od těch nepoctivých, které matou zákazníky skrytými poplatky, nedodržují dodací lhůty, zboží neodpovídá reklamnímu sdělení či jinak porušují zákony. Více informací
    Tyto statistiky spojuje jedna věc - z principu věci nemůžou podávat informace o nových autech, ale nejméně o autech několik let starých. V případě oné pojišťovny, kterou pokládáme za nejobjektivnější, protože jí nejde o nic jiného než peníze, to budou auta, kterým už skončila tovární záruka. To znamená v leckterých případech čtyř-, pěti-, šestileté vozy. Spolehlivost auta, které je na trhu rok, vám žádná statistika neřekne.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00