Jak na věc


zatím dobrý jan novák

Kompletí fotogalerie nového Fordu Escape/Kuga a konceptu Vertrek

    Další detaily o Escapu bychom se měli dozvědět v Los Angeles, na detailní specifikace jeho evropské sestřičky si musíme počkat skoro až do jara do Ženevy.
    I přes významnou technickou podobnost Kugy a Escapu je to pro nás hlavně vzhled, který premiéra druhého ze sportovně-užitkových sourozenců odhaluje. I když jsme jeho části viděli již dříve, je pro nás trochu zklamáním - ne snad proto, že by vůz byl ošklivý, k dynamickému pojetí konceptu Vertrek má ale i přes společné základní rysy dosti daleko. Základní tvary karoserie jsou značně konzervativní a pár ostřeji střižených linek ve stylu posledního Focusu celkový dojem příliš nemění.
    Interiér vozu jsme mohli z větší části spatřit již na jednom z předchozích upoutávkových videí, a tak nebudeme dělat překvapené. Faktem každopádně je, že zde odvaha designérům nechyběla, nejsme si ale úplně jisti, jak moc jsou velmi komplikované tvary hlavně horní poloviny palubní desky účelné. Fanoušky seriálů jako je Star Trek či filmové série o hvězdných válkách by ale potěšit měly - místo Escape nebo Kuga by se novinka klidně mohla jmenovat Enterprise a nikdo uvnitř sedící by se tomu nedivil.


Ford Kuga 2012: nová generace je venku, zatím jako model Escape

    Zjevně větší rozměry karoserie by měl z hlediska provozní efektivity eliminovat nižší koeficient aerodynamického odporu, kterému krom řešení samotné karoserie napomáhají i dílčí funkční vylepšení. Ford zmiňuje zejména „aktivní masku chladiče” schopnou zavírat přívod vzduchu k chladiči a zlepšovat tak obtékání vzduchu okolo vozu. Není to nic převratného, dosud jsme ale podobné prvky mohli vidět jen na rozličných „eko” verzích dnešních aut, nová Kuga by tento prvek měla mít vždy.
    Stať o vzhledu bychom měli za sebou, co technika? V tomto případě už Ford tak sdílný (pokud tedy správně považujeme za sdílnost uvolnění více než 90 fotek exteriéru i interiéru), to klíčové ale snad víme. Vůz opět využívá platformy Focusu, což by mu snad mělo znovu zajistit solidní jízdní agilitu. A to i přesto, že je ve srovnání s dosavadní generací Kugy o nějakých 10 centimetrů delší a má přijít i s obdobně prodlouženým rozvorem náprav (přesná čísla neznáme). To by mělo zajistit více prostoru pro posádku i zavazadla - 562 litrů v základním uspořádání interiéru a 1 115 litrů po sklopení zadních sedadel.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00